امام محمد باقر از امير المومنين (ع) روايت فرموده: هنگامي كه آيت الكرسي نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آيه الكرسي آيه اي است كه از گنج عرش نازل شده و زماني كه اين آيه نازل گشت هر بتي كه در جهان بود با صورت به زمين خورد.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه دوم خرداد 1390ساعت 8:57  توسط علی   | 
              بسمه تعالی  

    با این افراد اصلا ازدواج نکنید:۱- معتاد (مگر ترک انگیزه ای کند و دیگر معتاد به حساب نیاید) و شراب خوار
۲- بیمار روانی (بیماری که ارتباطش را با واقعیت از دست داده و تا کاملا درمان نشده)
۳- بی دین و لا مذهب
۴- بد اخلاق، تند خو (کسی که اخلاقش قابل پیش بینی نیست)
۵- مادی و بخیل
۶- مجرم خو، تبهکار و خلاف کار
۷- دوست باز افراطی (و مطلقا بی تمایل نسبت به خانواده)
۸- بی کاره و علاف
۹- زن زیبا از خانواده فاسد
۱۰- بچه ننه (وابستگی شدید به مادر و خانواده).

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم آذر 1393ساعت 14:22  توسط علی   | 
                                              بسمه تعالی  

به گزارش ایسنا به نقل از سای‌سنترال، محیط‌های کار سمی هفت نشانه دارند و با این نشانه‌ها قابل تشخیص‌ هستند:

۱. شنیدن مداوم این جمله که باید از «بابت داشتن این شغل متشکر باشید!»

اگر در طول زمانی که در محل کارتان مشغول کار بودید، این جمله را از رئیس یا بالادست خود شنیدید، باید احساس خطر کنید. در واقع این روش یک تاکتیک خطرناک برای تهدید شما است تا شما را در یک موقعیت حاشیه‌ای قرار دهد و هر گونه کنترل افراطی و غیرمنطقی و نیز آزار و اذیتی را توجیه کند.

۲. روابط اجتماعی ضعیف

آیا احساس می‌کنید از اطلاعات مهمی که در محیط کارتان وجود دارد بی‌خبرید؟ در واقع فقدان شدید روابط اجتماعی در محیط‌های کاری یکی از ویژگی‌های محیط‌های کاری سمی است. شما همچنین از صحبت در ارتباط با عملکردتان منع می‌شوید یا اگر چنین کاری انجام شود با عکس‌العمل بد و منفی روبرو خواهید شد. حتی گاهی اوقات شما به انجام حجم کاری بیش از وظایف خود مثلا به اندازه دو یا سه و یا حتی چهار نفر مجبور می‌شوید و اگر اعتراضی در این رابطه یا در مورد ارتقای کاری خود داشته باشید، تغییری در آن داده نمی‌شود و نهایتا مجبور به ترک مجموعه می‌شوید.

۳. نگرش منفی همه‌گیر

اگر زمانی که در محیط کارتان قدم می‌زنید همه را ناراحت و درمانده می‌بینید؛ شما در یک محیط کاری با جوی خصمانه هستید. در این نوع محیط‌های کار هیچگونه اشتیاقی وجود ندارد و افراد با لبخند وارد اداره نمی‌شوند.

۴. پچ‌پچ‌ها و جریان دائمی ماجراهایی در اداره

در محیط‌های کاری سمی شما احساس می‌کنید که مثل یک مدرسه گروه‌بندی‌هایی وجود دارد که این محیط‌ها را از حالت‌های دوستی به دور می‌کند. در این محیط‌ها شایعه، غیبت در ارتباط با کارمندان، سوء تفاهم، تبعیض و دعواهای داخلی، رویدادهای متداول هستند.

۵. ضعف ریاست

در محیط‌های کاری سمی برگزاری جلسات تنها گذران وقت است که هیچگونه بازده و نتیجه‌ای ندارد. در واقع این محیط‌ها پر از بیقراری، نادیده گرفتن انرژی و زمان افراد، بی‌دقتی و ناتوانی مدیریت در حل مشکلات هستند.

۶. مدیریت ظالمانه

این گونه مدیران همواره مراقب حرکات کارمندان خود هستند و کارمندان آنها هر لحظه کنترل می‌شوند.

۷. مشکوک و پنهان نگهداشتن برخی مسائل

آیا رئیس شما مشکوک به نظر می‌رسد؟ آیا از شما خواسته می‌شود تا اطلاعاتی را پنهان کنید؟ اینها علائمی است که نشان می‌دهد همه چیز عادی نیست. حتی علائم فیزیکی در بدنتان مانند کم خوابی،‌ ترس و … نیز می‌تواند موید این مطلب باشد.

اگرچه مواردی که در بالا اشاره شد قابل قبول نیست اما می‌توان راه‌های درستی را برای غلبه بر استرس و مشکلات محیط‌های کاری ناسالم پیدا کرد. اولین گام در این راه، شناسایی نمونه‌های این گونه محیط‌های کاری در اطرافتان است تا به موقع برای آن چاره‌ای بیاندیشید و مطالعه در این زمینه می‌تواند برای شما کمک موثری باشد.

منبع: میگنا

+ نوشته شده در  دوشنبه دهم آذر 1393ساعت 22:38  توسط علی   | 
                                                          بسمه تعالی  

در اين‌گونه موارد به امروز خود فکر کنيد و کار مثبتي را که انجام داده‌ايد به خاطر بياوريد، هرقدر هم که آن کار کوچک باشد. اگر نمي‌توانيد از امروز خود چيزي به خاطر آوريد، به روزهاي قبل خود فکر کنيد.

توانايي مديريت احساسات و خونسرد ماندن در هنگام فشار با عملکرد شما ارتباط مستقيم دارد. در تحقيقي که روي بيش از يک ميليون نفر انجام شده، مشخص شده است که 90 درصد از افراد موفق در اين زمينه در مديريت عواطف خود در زمان استرس مهارت دارند و مي‌توانند آرامش خود را حفظ کنند اما افراد موفق چگونه مي‌توانندآرامش خود را حفظ کنند؟ راز اين آرامش به عوامل ذيل مربوط مي‌شود:

آنها قدر آنچه دارند، مي‌دانند:
قدرداني از آنچه داريد نه تنها خلق‌و‌خوي شما را بهبود مي‌بخشد، بلکه ترشح هورمون استرس( کورتيزول ) را هم تا 23 درصد کاهش مي‌دهد. براساس تحقيقي که در دانشگاه کاليفرنيا انجام شده است، اشخاصي که کار روزانه مي‌کنند و قدر‌شناس هستند، انرژي، خلق‌و‌خو و سلامت جسمي بهتري را تجربه مي‌کنند که به نظر مي‌رسد ميزان کم هورمون کورتيزول نقش اساسي در اين مسئله دارد.

آنها از اين پرسش اجتناب مي‌کنند که بگويند «چي مي‌شد اگر؟»
اين پرسش باعث بروز استرس و نگراني مي‌شود. کارها مي‌توانند به هزار طريق مختلف انجام شوند و هر چقدر شما وقت خود را صرف نگراني در مورد احتمالات کنيد، کمتر مي‌توانيد روي عملي که به شما آرامش مي‌بخشد، تمرکز و استرس خود را کنترل کنيد. افراد موفق مي‌دانند اين پرسش تنها آنها را به جايي مي‌برد که واقعا نمي‌خواهند و لازم ندارند که باشند.

آنها مثبت باقي مي‌مانند
افکار مثبت استرس شما را کم مي‌کنند. شما مي‌توانيد با انتخاب افکار مثبت، فکرخود را آزاد کنيد. سعي کنيد توجه خود را روي افکار مثبت متمرکز کنيد. وقتي همه چيز خوب پيش مي‌رود و خلق‌و‌خوي شما خوب بوده، اين کار نسبتا آسان است اما وقتي کارها خوب پيش نمي‌‌رود، افکار منفي هجوم مي‌آورد. در اين‌گونه موارد به امروز خود فکر کنيد و کار مثبتي را که انجام داده‌ايد به خاطر بياوريد، هرقدر هم که آن کار کوچک باشد. اگر نمي‌توانيد از امروز خود چيزي به خاطر آوريد، به روزهاي قبل خود فکر کنيد.

آنها مصرف کافئين خود را کم مي‌کنند
آنها کمتر کافئين مصرف مي‌کنند. نوشيدن کافئين باعث تحريک ترشح آدرنالين مي‌شود. ترشح آدرنالين ساز و کاري است که شما را مجبور مي‌کند هنگامي که با تهديدي مواجه شديد، بايستيد و بجنگيد. کافئين در واقع باعث بروز استرس مي‌شود.

آنها خواب کافي دارند
وقتي خواب هستيد، مغز شما هم استراحت مي‌کند. کم‌خوابي باعث افزايش ترشح هورمون استرس مي‌شود.

آنها با خود گفتگوي منفي نمي‌کنند
هرقدر شما بيشتر منفي با خود حرف بزنيد و به افکار منفي خود فکر کنيد، بيشتر به اين افکار قدرت مي‌دهيد. يادتان باشد، بيشتر افکار و صحبت‌هاي منفي ما تنها فکر هستند و حقيقت ندارند.

منبع:سلامت ایران

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم آبان 1393ساعت 20:1  توسط علی   | 
                                       بسمه تعالی  

آدرس IP شما هویت اینترنتی شماست. در سطح فضای وب شما با این هویت شناسایی می شوید و از همین طریق، قابل ردگیری هستید. اما چه کسانی قادر به دیدن آدرس IP شما هستند و اگر آن را بدانند، چه اقداماتی می توانند صورت دهند؟

وب گردی و گشت و گذار در اینترنت شباهت بسیار زیادی به گشت گذار با یک خودرو است. همانند همه خودرو ها افراد هم یک پلاک دارند که سایرین قادر به دیدن آن بوده و اگر لازم باشد میتوانند اطلاعات بیشتری را از همین مسیر بدست آورند.


در واقع آدرس IP مربوط به یک دستگاه به همین شیوه قابل تفسیر است، البته با یکسری تفاوت ها:


هر زمانی که نرم افزارهایی مانند مرورگرها به وب سایت ها متصل میشوند، در پشت صحنه یک یا چندین اتصال به سرور اتفاق می افتد. این اتصالات داده ها را از سرور ها دانلود میکنند که معمولا هدف از آن نمایش وب سایت در مرورگر است. این داده ها از جمله متن، تصویر، اسکریپت ها و سایر مواردی هستند که به مرورگر میگوید این وب سایت به چه شکل باید نمایش داده شود.


حال پاسخ این سوال که چه کسی آدرس IP ما را در اینترنت میبیند، این است که هر اتصالی این آدرس را برای سروری که به آن متصل میشود فاش میکند و البته شما هم میتوانید آدرس IP سرور را بدانید:
همین مسئله در مورد سایر ارتباطات اینترنتی نیز صحیح است. یک Client برای ایمیل همچون Outlook یا Thunderbird به سرور Mail متصل میشوند و به همین ترتیب هر ارتباط اینترنتی مستلزم شناسایی شدن هویت اینترنتی دو طرف ارتباط است. پس آدرس IP شما در هر ارتباط اینترنتی که هر کدام از دستگاه های شما برقرار میسازند، افشا میشود.

IPشما را چه کسی می بیند
آدرس IP حاوی چه اطلاعاتی از شما است؟
دقیقا همانند پلاک یک خودرو، آدرس IP تنها هویت مالک اتصال را فاش میکند و نه هویت راننده را. به این معنی که اگر از منزل خود اقدام به اتصال به اینترنت کرده اید، این به معنی افشا شدن هویت شخص شما نیست. ممکن است هر شخصی از منزل شما به اینترنت متصل شود!


در واقع آدرس IP اطلاعات عمومی را افشا میکند. برای مثال حاوی اطلاعات ISP شما و منطقه ای که در آن زندگی میکنید، میباشد. البته اطلاعات بسیار جزئی دیگری از همین طریق قابل دریافت است اما به طور معمول IP شما اطلاعات کلی شما را افشا میکند. برای فهمیدن آدرس IP خود میتوانید به سادگی عبارت IP Address را در گوگل جستجو کنید: 

منبع :اخرین نیوز

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم آبان 1393ساعت 12:19  توسط علی   | 

خداوند متعال همیشه و در همه حال ما را می بیند و ناظر اعمال ماست

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام مهر 1393ساعت 8:17  توسط علی   | 
بسمه تعالی 1. No Breakfast 1.نخوردن صبحانه كسا ني كه صبحانه نمي خورند قند خونشان به سطح پائينتري افت مي كند.. اين امر باعث تامين نامناسب مواد غذائي براي مغز و در نتيجه افت فعاليت مغزي مي شود 2 . Overeating 2. پرخوري اين امر باعث تصلب شرائين (سختي ديواره رگهاي) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهني مي شود. . Smoking 3- دخانيات اين امر باعث كوچك شدن چند برابري مغز و منجر به آلزايمر مي شود. 4. استفاده زياد قند و شكر استفاده زياد قند و شكر جذب پروتئين و مواد غذائي را متوقف مي كند و منجر به سوء تغذيه و احتمالا اختلال در رشد مغزي خواهد شد 5. Air Pollution 5. آلودگي هوا مغز بزرگترين مصرف كننده اكسيژن در بدن ماست.. دميدن هواي آلوده باعث كاهش اكسيژن تاميني مغز شده و منجر به كاهش كارآيي مغز مي شود. 6 . Sleep Deprivation 6. كمبود خواب خواب به مغزمان اجازه استراحت مي دهد. دوره طولاني كاهش خواب منجر به شتاب گيري مرگ سلولهاي مغزي خواهد شد. 7. Head covered while sleeping 7. پوشاندن سر به هنگام خواب خوابيدن با سر پوشيده باعث افزايش تجمع دي اكسيد كربن و كاهش تجمع اكسيژن شده و منجر به تأثيرات مخرب مغزي خواهد شد. 8. Working your brain during illness 8.كار كشيدن از مغزتان در هنگام بيماري كار سخت يا مطالعه در زمان بيماري ممكن است منجر به كاهش كارآئي مغز و در نتيجه صدمه مغزي شود 9. Lacking in stimulating thoughts 9.كاهش افكار مثبت فكر كردن بهترين راه براي تمرين دادن به مغزمان است. كاهش افكار مثبت مغزي ممكن است باعث كوچك شدن مغز شود. 10. Talking Rarely 10. كم حرفي مكالمات انتزاعي منجر به رشد كارآئي مغز خواهد شد
+ نوشته شده در  شنبه دوازدهم مهر 1393ساعت 22:4  توسط علی   |